Informace o filmu

Když Brooke Shields ztrácela pel v Modré laguně, byl to kýč. Když černý Adam a bílá Eva nevinně čůrají do vody a spásají s běloušem trávu, je to „umělecky ambiciózní" projekt. Alespoň podle bookletu Ztráty sexuální nevinnosti. Člověk by v takovém názvu hledal nadhled. Omyl, Figgis bere své zkoumání erotiky a smrti zoufale vážně,skoro jako čerstvý student filmové školy. Kapitoly v mnoha časových rovinách rámují titulky, jako Scény z přírody nebo Spravedlnost a opršalá symbolika. Za existenciální krizí hlavní postavy, dobře situovaného režiséra (jakjinak), lze vytušit egománii autora samotného. Výsledek je zmatený, nepřesvědčivý a nudný. Notorické téma volalo po novém přístupu, ale toto je spíš jakýsi řídký odvar z Jarmana a Greenawaye. A navíc poněkud nudný. Poslední ranou divákovi pak je prkenný český překlad.
Šárka Halaštová Total Film 2000/3/81
Autor/Zdroj: Halaštová Šárka/Total Film
Navzdory lechtivému názvu jde o seriózní film renomovaného tvůrce mimo jiné Pan Jones, Profesor odchází, Leaving Las Vegas či Láska na jednu noc). Dokumentarista Nic vzpomíná na několik příhod ze svého dětství a mládí, jež ho natrvalo poznamenaly a které zpravidla souvisejí se sexem. Jednotlivé epizody se složitě prolínají a navíc jsou propojeny se symbolickým ztvárněním starozákonního příběhu černocha Adama a bělošky Evy. Jednotlivé příběhy jsou pospojovány jen velmi volně; spíše jde o samostatné povídky s autobiografickými prvky. Ztráta sexuální nevinnosti je velmi intuitivní, složitě komponované autorské dílo, založené na lyrickém vyznění obrazově a zvukově stylizovaných sekvencí.
Kino ART
Autor/Zdroj: /Kino ART
Dokumentarista Nic vzpomíná na několik epizod ze svého dětství a mládí, jež ho natrvalo poznamenaly a jež zpravidla souvisí se sexem. Prožil je jako pětiletý (špehuje černošskou dívku, která předčítá znuděnému bílému starci Píseň písní jen ve spodním prádle), dvanáctiletý (detektivové děsí Nica a jeho dva kamarády barvitým popisem vraždy) a jako šestnáctiletý (přistihne svou dívku Susan, jak se po pohřbu svého otce opilá líbá s jiným mladíkem a jak se vzápětí pozvrací). V současnosti Nic natáčí film na Sahaře, přičemž zažije nejdramatičtější událost svého dosavadního života.
Jednotlivé příběhy jsou pospojované jen velmi volně; ve skutečnosti jde spíše o samostatné povídky s autobiografickými rysy, jež někdy připomínají sen a jindy se ve snu přímo odehrávají. Některé epizody jsou jen naznačené a s Nicovým životem vůbec nesouvisejí nebo se z nich vytrácí sexuální podtext. Oproti tradiční filmové dramaturgii jde o velmi intuitivní, složitě komponované autorské dílo, založené na lyrickém vyznění obrazově a zvukově stylizovaných sekvencí.
Autor/Zdroj: /Kino AERO
Navzdory lechtivému názvu a občasným erotickým výjevům tento film příliš nepotěší nemravy mezi diváky - musí totiž přetrpét složité syžetové konstrukce, v nichž se prolínají metaforické obrazy, sahající až k biblickému svedeni (černošský Adam a bělošská Eva!), s výjevy ze všední současnosti, záhy poznamenané krvavým naturalismem. Jednotlivé epizody často připomínají sen, jejich význam kolísá v závislosti na navozovaných kontextech. Výsledek se tak podobá měnivé mozaice, jejíž dešifrováni není jednoznačné, protože ve spleti odkazů a odboček lze snadno zabloudit, divák je nucen stále domýšlet a kombinovat. Ostatně je otázkou, zda existuje jediná skutečně pravá cesta
Autor/Zdroj: /Letní filmová škola
Trailer
Štáb

Mike Figgis
Herci

Julian Sands

Saffron Burrows

Stefano Dionisi

Kelly Macdonald

Gina McKee

Jonathan Rhys Meyers

Bernard Hill

Rossy De Palma

John Cowey

Nina McKay

Dickson Osa-Omorogbe

Jock Gibson-Cowl

Femi Ogumbanjo

Hanne Klintoe

Johanna Torell

Geraint Ellis
Podobné filmy