Ples bláznů

Již první záběry Plesu bláznů, kde se před zraky diváků napínají svaly vytrénovaného mužského těla,…

Informace o filmu

Online film Ples bláznů

Již první záběry Plesu bláznů, kde se před zraky diváků napínají svaly vytrénovaného mužského těla, naznačují, že se jedná o zástupce gay linie pinku. Ačkoli jméno režiséra Hisajasu Sató, jenž kvůli svým zneklidňujícím a ponurým vizím platí v kinematografii zaměřené na vizuální slasti za personu non grata, předjímá osobitý snímek, přesto se jedná o dílo v řadě ohledů pro svou kategorii příznačné. O heterosexuálních pinku se říká, že jejich štáby mají relativní volnost se tvůrčím způsobem realizovat, neboť jsou omezovány pouze nutností zahrnout sexuální scény. U gay pinku mají filmaři naprostou volnost, protože v kinech pro homosexuální klientelu se na plátno nikdo nekouká; projekční sály slouží jako místa setkávání a navazování chvilkových známostí. Nezájem návštěvníků je navíc motivován dvěma zásadními faktory výroby, omezujícími obsah snímků. Jednak z povahy japonského zákona o obscenitě není možné, aby byl v Japonsku promítán (ani prodáván) audiovizuální záznam obsahující záběry genitálií. Zatímco heterosexuální pinku to kompenzuje fixací na poprsí a pozadí aktérek, gay filmy si musí vystačit s poloviční atrakcí mužů laškujících v co možná nejmenších, ale vždy povinných spodkách. Snímky pro gay pinku kina pouze výjimečně natáčejí tvůrci, kteří se sami hlásí k homosexuální orientaci. Nelze se potom divit, že obraz homosexuálních vztahů má v lepším případě podobu dávno neplatných trendů, případně přímo gaye démonizuje. Vzniká tak paradoxní situace, protože obrazovou kulisu k aktivitám v gay kinech tvoří heterosexuální exploatace „teploušů". Následkem toho v novém tisíciletí výrazně klesá poptávka po gay pinku a celá kategorie směřuje k zániku. Popsané tendence naplňuje i Ples bláznů, jenž je jedním z pěti homosexuálních projektů, jež pod záštitou produkční firmy Šiši Pro natočil Hisajasu Sató pro firmu ENK, svého času hlavního distributora v dané oblasti. Vypráví o sžírajícím vztahu labilního editora homosexuálního magazínu Muscle a manicky sadistického modela. Režisérova typicky ponurá vize vztahů se stáčí do víru fetišistických obsesí a násilí, jež fungují jako prostředek potvrzení vlastní existence v dehumanizovaném a nehostinném prostředí moderního velkoměsta.
Jiří Flígl
Letní filmová škola

   

Trailer

Štáb

Režisér Hisayasu Sato

Hisayasu Sato

Režie

Herci

Herec Kiyomi Ito

Kiyomi Ito

Herec
Herec Takeši Itó

Takeši Itó

Herec
Herec Simon Kumai

Simon Kumai

Herec
Herec  Mabze

Mabze

Herec
Herec You Suzuki

You Suzuki

Herec
Herec  June

June

Herec

Podobné filmy