Informace o filmu
 
                                Faustovské téma zajímalo Jana Švankmajera odedávna: poprvé je zpracoval jako představení pro semaforské Divadlo masek; v 80. letech napsal nerealizovaný scénář pro celovečerní program Laterny Magiky. Faustovský mýtus považuje autor za klíčový pro naši civilizaci. Jeho vlastní výklad se liší např. od goethovské prezentace Fausta jako romantického titána, symbolu lidské aktivity, nacházejícího své vznešené poslání v tvořivé práci pro společnost. Švankmajerův hrdina je naopak obyčejný člověk z ulice, který je vytržen ze svého všedního života, v němž otázky po smyslu lidské existence nemají místa. Osudovou náhodou je vmanipulován do faustovské vzpoury. Je paradoxně nucen proměnit se v poslušnou loutku rebela; hraje a proti své vůli si postupně osvojuje hrdinskou roli, jejíž jedinečnost je ovšem od základu zpochybněna.
  
  Ocenění: Snímek byl uveden v sekci Un certain regard na MFF v Cannes 1994; na MFF v K. Varech 1994 byl oceněn Zvláštní cenou poroty, Kristián 1995, Český lev 1994 pro P. Čepka , dále za zvuk a výtvarný počin, na 15. MF fantastických filmů v portugalském Portu 1995 Cena za vizuální efekty, Trilobit 1994 za scénář a režii, Zvláštní cena Nadace ČLF za rok 1994 za scénář a režii
  
  Autor/Zdroj: /Kino ART
  
  
  Muž s aktovkou dostane cestou z práce na ulici jakýsi leták. Jako všichni ostatní ho zahodí, aniž se na něj podívá. Doma pak v poště objeví další leták, na kterém je slepá mapka s označeným domem. Muž se rozhodne tento dům najít a tak také učiní. V tajemném domě se začne odvíjet faustovský příběh, ve kterém se muž (Faust) upíše Mefistovi. Tento Faust v podání vynikajícího Petra Čepka je obyčejným mužem z ulice, který je vytržen ze svého všedního života, v němž otázky po smyslu lidské existence nemají místo. Jeho všetečná zvědavost ho strhne do dobrodružství ducha, v němž se rozplyne jeho vlastní nicotná osobnost, ale v němž nabývá na významu odvěký spor mezi Bohem a Ďáblem o lidskou duši. Samotný film nabízí divákově imaginaci bohatý materiál pro další uvažování. Vedle nejrůznějších animačních technik využívá Švankmajer opět kombinace herce s velkými loutkami - maskami; opět se natáčelo v reálu i v divadelních kulisách. 
  
  Autor/Zdroj: /Kino AERO 
   
Trailer
Štáb
 
                                            Jan Švankmajer
Herci
 
                                                    Petr Čepek
 
                                                    Jan Kraus
 
                                                    Vladimír Kudla
 
                                                    Antonín Zacpal
 
                                                    Petr Meissel
 
                                                    Jiří Zip Suchý
Podobné filmy
 
                                                 
                                                 
                                                