Informace o filmu
Jedním z důvodů, pro něž je nutno považovat Sama Fullera za významného amerického umělce dvacátého století, je jeho opakované pranýřování rasové nesnášenlivosti. Zatímco v Ocelové přilbě (1951) či ve snímku Chodba šoků (1963) je kritika předsudků vůči Američanům černé pleti jedním z mnoha motivů, v případě Fullerova posledního hollywoodského filmu se rasismus stává jeho hlavním tématem. Na scénáři napsaném podle povídky francouzského spisovatele Romaina Garyho s Fullerem spolupracoval scenárista a režisér Curtis Hanson (L. A. – Přísně tajné). Mladá herečka Julie se ujímá bílého německého ovčáka, kterého za tmy náhodou srazila autem. Záhy je však konfrontována se šokujícím zjištěním, že pes byl svým bývalým pánem už v útlém věku vycvičen k útoku na Afroameričany. Radikálnost předlohy velmi konvenovala naturelu Sama Fullera, který v Bílém psovi předkládá nadčasovou a zároveň kontroverzní metaforu o nejlepším příteli člověka, který byl svým pánem „naprogramován“ k rasové nesnášenlivosti. Fuller, celý život věřící ve fenomén vzdělávání (se) a schopnost člověka stát se skrz učení lepším, považoval za nejdůležitější postavu příběhu černošského krotitele zvířat Keyse, posedlého snahou psa z nenávisti „vyléčit“. Jeden ze zásadních filmů Fullerova pozdního období skončil z rozhodnutí studia Paramount na deset let v trezoru.
MFF Karlovy Vary 2011
Trailer
Štáb
Samuel Fuller
Herci
Kristy McNichol
Christa Lang
Vernon Weddle
Jameson Parker
Karl Lewis Miller
Karrie Emerson
Helen Siff
Glen Garner
Terrence Beasor
Tony Brubaker
Samuel Fuller
Marshall Thompson
Paul Bartel
Richard Monahan
Neyle Morrow
Podobné filmy